• informatie
  • opleiding
Een nieuw jaar, een nieuwe start, een nieuw aanbod. Vanaf 2019 breidt De Startersfabriek haar diensten uit met 'Startblokken': een nieuwe thematische werking.

Debbie De Rycke, communicatiemanager De Startersfabriek, licht die nieuwe thematische werking toe: "In de nu bijna twee jaar dat De Startersfabriek bestaat hebben we gemerkt dat starters toch vaak op dezelfde problemen stoten en daar niet altijd gemakkelijk een antwoord op vinden. Ongeacht het sociaal statuut dat ze hebben of de sector waarin ze actief zijn.

Ook stelden we vast dat beginnende ondernemers bepaalde stappen of beslissingen vaak overslaan. Uit tijdsgebrek of gewoon omdat ze er niet aan denken of er geen kennis van hebben. Terwijl ze toch best even bij die zaken stilstaan.
Ik denk dan aan topics als marketing, intellectuele eigendom, contracten, verzekeringen, businessplan, ...  Allemaal zaken die niet wettelijk verplicht zijn bij de opstart van een zaak, maar toch zeer belangrijk zijn. Zeker als je goed voorbereid van start wilt gaan of achteraf niet op onaangename verrassingen wilt stoten.

Ook onze expert-partners deelden die mening. Daarom werkten we samen met hen de 'Startblokken' uit. Periodes waarbij we focussen op specifieke thema's en er dieper op ingaan. We zetten hun expertise om in - hapklare - content op onze blog. En delen die ook met de starters via thematische workshops en Starterslunches."

Gepubliceerd op donderdag 10 januari 2019